Skip to main content

Henne Lembeck

In nummer 2 van de S-AU 356, het clubblad van de Duitse 356-club, staat een goede tip van Uwe Biegner. Misschien zijn er in onze club leden die al zo slim waren om het net zo te doen als Uwe, ik hoor daar in ieder geval niet bij.

In de periodes dat je de 356 minder gebruikt, laad je de accu dikwijls op met de druppellader. Daarvoor is het nodig om allerlei voorwerpen uit het vooronder van je 356 te verwijderen. Bij mij is dat alle troep die ik in het reservewiel stop, dan de krik, daarna het reservewiel en dan de deksel van de accu. Het kan veel eenvoudiger volgens de methode Uwe Biegner.
Je opent de motordeksel, rechtsboven zit de stroomregelaar. Bevestig de rode kabel van de druppelaar aan de B+ (deze komt van de startmotor en is direct met de accu verbonden). De zwarte kabel komt aan de massa, en klaar is Kees. Wil je nu even een ritje maken, dan koppel je beide draden los, sluit de motordeksel en na enig starten (als je geen elektrische benzinepomp hebt) kun je vertrekken! Geen gezeul met reservewiel, krik en andere spullen. Prima idee!