Skip to main content

Henne Lembeck

Een van onze leden vertelde mij vorig jaar dat hij minder plezier had van zijn 356 dan anders. De oorzaak was het slechte schakelen. We zouden er samen een keer naar kijken. Dat gebeurde ongeveer driekwart jaar later.
Inderdaad kon je de pook ook behoorlijk ronddraaien in de vrijstand en was het heel moeilijk de verschillende versnellingen te vinden, speciaal de eerste en de achteruit.
Bij een T6 denk je dan meteen aan het plastic omhulsel onderaan de pook, maar de eigenaar vertelde dat juist dat vernieuwd was. Ook de plastic ring waar de schakelstang in loopt, was nieuw en achter bij de bak was de gaffel met de twee plastic geleiders ook in prima conditie.
Pas bij verdere inspectie van de pook, bleek dat daar de plaat die de achteruit moet blokkeren, verkeerd om was gemonteerd. Het plaatje moet je zo draaien, dat de naar beneden gebogen ronding aan de passagierszijde rechts komt. Hierdoor wordt de achteruit geblokkeerd en kan deze pas worden ingeschakeld als de pook naar beneden wordt gedrukt. Na deze aanpassing was het schakelen weer als vanouds.